Brev fra Lars

30-11-2001, Richardsbay

Jeg ville lige sende en hilsen mens der stadig er gode muligheder for at komme på net. Vi vil inden længe gå til Durban - vist en meget stor by hernede, den skulle have verdens 9. Største havn, så det bliver spændende at se.

Det klart fedeste vi har gjort her omkring er, efter min mening, at leje en bil og tage ind i en meget stor nationalpark eller gamepark som de kaldes. Vi stod op meget tidligt og kørte afsted til parken. I parken skulle der være løver, elefanter, flodheste, antiloper, zebraer, næsehorn, giraffer, hyæner, geparder, aber, skildpadder, gribbe, ørne, leguaner samt selvfølgelig en masse andet kravl.

Vi fik set det hele, undtagen flodhesten, løver og geparder. Det var noget af det fedeste jeg har prøvet, virkelig imponerende at se sådan nogle kæmper. Specielt var det fedt at der, på et tidspunkt var 2 store elefanter ved at spise/vælte et stort træ - og vi holdt i bilen lige udfor ca. 5m derfra. Det fik vi nogle rigtig fede billeder af! Der var i det hele taget dømt photoshooting på safarituren, som vi kalder det.

Vi kørte rundt hele tiden og det var forbudt at gå ud pga. løverne og geparderne, der var dog nogle sikre områder - specielle udkigsposter, hvor vi var ude af bilerne. Vi kørte rundt i 2 lange dage og var godt trætte da vi kom hjem til båden igen.

I havnen har vi mødt en masse sejlere - der er et rigtig sejt sammenhold mellem sejlerne, alle hjælper hinanden, og folk er i det hele taget rigtig flinke. Det meste er for resten rigtigt billigt hernede, så vi har gået i biffen til den store guldmedalje. Vi har set alle 6 film, der går i biografen, så vores behov for passiv underholdning må vist være dækket ind for den næste lange tid.. Jeg kunne specielt godt lide American Pie 2 (som var rigtig sjov) og America´s Sweethearts (ikke sådan en sukkersød film som jeg lidt havde regnet med, også en kanonsjov film), Harry Potter var vi alle skuffede over, vi havde hørt at den skulle være ret kult i Danmark - mon ikke den er forbeholdt lidt yngre.

Stadigvæk synes jeg det virkede som der var mange kopier fra andre eventyrfilm. Det var vist nok om vores biografudforskninger.

Vi har mødt en anden dansk båd, der hedder Victoria. Skipperen dér er rigtig flink og ved en masse ting om Sydafrika, så det er fedt. Vi har planer om at prøve cagediving med den hvide haj - man bliver sænket ned i et bur og hajen fodres med kød for at lokke den til, mon ikke der lige ryger 50 bars ekstra luft ned dér.

Ellers er det ikke blevet til så meget med dykningen her i Afrika, der er ikke så store muligheder her omkring, men måske senere.

I går var vi til en lille grillfest på Victoria og det berygtede Dreamband gik til makronerne, vi skrålede for fulde udblæsninger lige fra vi kom og Chris styrede for hårdt med guitaren. Nej så galt var det vist ikke, men en kanonhyggelig aften, hvor kaptajnerne meget hurtigt blev sjove, de havde vist også siddet og pimpet lidt med Birger (skipperen på Victoria).

Jeg tror faktisk også, at de andre gæster synes det var fedt med lidt lejrbålssang. Det må vist være alt for nu, håber alt går godt derhjemme.

Mange hilsner Lars

What the world says about det and var